flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи Підгаєцького районного суду за ІІ півріччя 2017 року

 

      Основними завданнями обліково-статистичної роботи Підгаєцького районного суду є здійснення повного та всебічного обліку та аналізу руху розгляду справ, формування та аналізу статистичної інформації, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду.

       Вказаний аналіз проведено з метою дослідження організаційного забезпечення роботи суду щодо ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку; кадрового забезпечення спеціалістами, які займаються первинним обліком і складанням звітності суду; з’ясування стану ведення аналітичної роботи; виконання планів роботи суду; виявлення недоліків та внесення пропозицій щодо їх усунення.

      Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді; Положення про автоматизовану систему документообігу суду; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу; Інструкції щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією про порядок роботи з технічними засобами фіксування судового процесу (судового засідання), Інструкцією щодо заповнення і подання форми статистичної звітності №1-ОП "Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ", Інструкцією щодо заповнення статистичної картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, Інструкцією щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкцією щодо заповнення форми статистичного звіту №1-Л "Про розгляд загальними місцевими та апеляційними судами кримінальних справ за статтями 209, 209-1, 306 КК України, Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, рішеннями Ради суддів загальних судів, наказами, інструкціями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та територіального управління Державної судової адміністрації у Тернопільській області, іншими нормативно-правовими актами.

      Організацію ведення діловодства та обліково-статистичної роботи в суді забезпечує  заступник керівника апарату, старший секретар суду та секретарі суду.

    Основними завданнями в роботі канцелярії суду є організаційне забезпечення своєчасного розгляду справ; ведення діловодства відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах України та Положення про автоматизовану систему документообігу суду. 

      Так протягом другого півріччя 2017 року, станом на 20 грудня 2017 року, канцелярією суду:

- зареєстровано вхідної кореспонденції – 1471 документ;

- зареєстровано вихідної кореспонденції – 1185 документів;

- зареєстровано апеляційних скарг – 18, з них:

- надано відповідей на запити фізичних та юридичних осіб – 6;

- видано справ для ознайомлення  – 6;

- виготовлено процесуальних документів – 251, з них:

- виконавчих листів – 23;

- копій процесуальних документів – 228.

      Протягом другого півріччя 2017 року, станом на 20.12.2017 року, в провадженні Підгаєцького районного суду перебуває  379 справ, з яких  60 - кримінальних, 178 - цивільних, 18 - адміністративних та 123 справи про адміністративні правопорушення.

      Відділом організаційно-кадрової роботи та з питань діяльності служби судових розпорядників ТУ ДСА у Тернопільській області надавалась практична та методична допомога з питань первинного обліку і ведення судової статистики, зокрема з питань дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді та ведення обліково-статистичної роботи суду, під час якої основна увага приділялась таким питанням як повнота та достовірність внесення усіх показників у документи первинного обліку, правильність заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальні справи, якість, повнота та достовірність складання звітності суду.

       Первинним обліком (заповненням обліково-статистичних карток на справи) займаються старший секретар суду, стаж роботи в суді якого становить  3 роки та секретар суду, стаж роботи якого у суді  на займаній посаді складає понад 20 років та секретар суду, стаж роботи якого на посаді складає 1 місяць. Складання статистичної звітності в суді покладено на старшого секретаря суду та секретарів суду. Заступник керівника апарату контролює та перевіряє правильність складання статистичної звітності суду.

      В план роботи Підгаєцького районного  суду на ІІ півріччя 2017 року було включено пункти про підготовку та здачу статистичних звітів, проведення узагальнень щодо практики розгляду судом справ, проведення навчань щодо покращення роботи у програмі «Д-3» та «Кадри-Веб».

         Піврічний та квартальні статистичні звіти за формами 1, 1-Л, 1-ОП, 1-мзс,1-АМ, 2-А, 2-Ц, 3,4, 5 про роботу суду приймалися в ТУ ДСА України в Тернопільській області відповідно до затвердженого графіку. В процесі складання та формування звітності виникали логічні, арифметичні та технічні помилки та зауваження, більшість з яких було усунуто. По деяких розбіжностях було надано письмові пояснення щодо невиконання умов логічного контролю, для запобігання виникненню яких у подальшому потребує доопрацювання та удосконалення роботи  програми «Д-3».

        Протягом ІІ півріччя 2017 року усі картки на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу заповнювались помічником судді, в провадженні яких перебували справи та скріплювались електронним цифровим підписом судді.

Також, з метою всебічного розгляду діяльності  Підгаєцького районного суду та покращення ефективності роботи, у суді проводяться оперативні  наради, які мають системний характер.

         Станом на 20.12.2017 року у суді вакантні такі посади: суддя -2; помічник судді -2; керівник апарату – 1.

        Слід зазначити, що добір та розстановка кадрів проводиться на конкурсній основі. Протягом ІІ півріччя 2017 року в суді було проведено 1 засідання конкурсної комісії та за результатами конкурсу прийнято  1 працівника на посаду секретаря суду (тимчасова вакансія).

        Також з метою підвищення своєї кваліфікації та професійної компетентності  заступник керівника апарату у 2 півріччі 2017 року пройшла дистанційне навчання у НШСУ  з курсу «Комунікації в судовій діяльності» (для прес-секретарів судів).

       Підсумовуючи дане аналітичне дослідження стану здійснення судочинства Підгаєцьким районним судом у  ІІ півріччі 2017 року, варто відзначити, що організація роботи суду має тенденцію до постійного вдосконалення.

        Також можна зробити висновок, що вчасне та правильне оформлення статистичних звітів залежить від точного та своєчасного заповнення працівниками канцелярії суду обліково-статистичних карток по справах для належної підготовки та оформлення статистичних звітів.

 

        З урахуванням вищенаведеного, для належної організації обліково-статистичної роботи, належного оформлення та складання документів та звітів необхідно регулярно надавати практичну допомогу та залучати до навчання  працівників апарату суду, які займаються питаннями судової статистики у  Чернівецькому відділенні НШСУ та за допомогою онлайн курсів, що проводяться навчальним центром ДП «Інформаційні судові системи»

 

 

Заступник керівника апарату:                                         Т.З. Голіят