Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Оприлюднено результати опитування відвідувачів суду, що проводилось у Підгаєцькому районному суді протягом листопада 2015 року – січня 2016 року волонтерами громадської організації «Інтелектуальний штаб громадянського суспільства» в рамках проекту USAID «Справедливе правосуддя»
ПІДГАЄЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТI
Загальна площа будівлі Підгаєцького районного суду Тернопільської області 318,5 кв. м., вона містить 2 зали судових засідань. Станом на 01 жовтня 2015 року штатним розписом передбачено троє суддів (2 фактично працюючих) та 16 працівників апарату суду (14 фактично працюючих). Кількість справ, що надійшла до суду в період опитування, - 181 справа.
Більшість опитаних – жінки (52,7%). Найбільш представлені респонденти з повною вищою освітою (48,4%), з яких 43,2% мають вищу юридичну освіту. Ще 27,5% відвідувачів суду мають базову вищу освіту, а 24,2% - середню та неповну середню.
Із 91 опитаного відвідувача суду 34 особи (37,4%) проживає безпосередньо у місті Підгайці, а 57 осіб (62,6%) є приїжджими з інших населених пунктів.
За віковим критерієм відвідувачі суду розподілені наступним чином: 49,5% - люди 26-39 років; 40,7% - особи 40-59 років; 7,7% - молодь віком 18-25 років; 2,2% - пенсіонери (60 років і старші). При цьому за рівнем заможності 58,2% опитаних вважають себе середнього статку, 23,1% - нижче середнього статку, 12,1% - бідними, а 6,6% - заможними.
Абсолютна більшість респондентів (76,9%) представляють в суді особисто себе, а решта - інтереси інших осіб. У досвіді більшої частини опитаних (42,9%) було 2-5 судових процеси, ще для 37,4% - це перший судовий процес, а найменша частина відвідувачів (19,8%) брала участь у судовому процесі 6 разів і більше. Переважна кількість відвідувачів (62,6%) - учасники цивільного процесу, ще 28,6% - учасники кримінального процесу, 8,8% - адміністративного процесу.
У половини респондентів (49,5%) справа знаходиться в процесі розгляду, у 31,9% розгляд справи ще не розпочато, і для 18,7% розгляд справи завершено (винесено рішення). Крім того, майже половина опитаних (45,1%) вважають себе зовсім або майже не обізнаними з роботою суду, ще 42,9% - загалом обізнані, і лишень 12,1% цілком обізнані з роботою судів і суддів.
Констатуємо, що переважна більшість респондентів (67,1%) в цілому оцінили якість роботи Підгаєцького районного суду Тернопільської області на «добре» або «відмінно», 27,6% вважають роботу суду посередньою, і лише 5,2% визнають роботу суду «поганою» або «дуже поганою». Частина респондентів (16,5% від загальної кількості) відмовилися давати відповідь на це запитання, що здебільшого зумовлено їх побоюванням щодо ймовірного впливу результатів інтерв’ю на проходження судової справи, а також тим, що у 31,9% опитаних відвідувачів розгляд справи ще не розпочато.
За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 3,8 бали.
Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості наведено в табл.1.16.
Таблиця 1.16. – Оцінки якості роботи Підгаєцького районного суду Тернопільської області за основними вимірами
Виміри якості |
Підгаєцький районний суд Тернопільської області |
Найвищі оцінки по судах Тернопільської області |
Доступність суду |
3,8 |
4,4 |
Зручність та комфортність |
4,2 |
4,7 |
Повнота та ясність інформації |
3,8 |
4,7 |
Сприйняття роботи працівників апарату |
3,8 |
4,9 |
Дотримання термінів судового розгляду |
3,8 |
4,5 |
Сприйняття роботи суддів |
3,9 |
4,8 |
Таким чином, в Підгаєцькому районному суді Тернопільської області найкраще забезпечуються показники зручності та комфотрності суду: приміщення суду добре освітлене (думка 94,5% відвідувачів) і завжди чисто прибране (думка 92,3% опитаних); забезпечений вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) (на погляд 91,2%). Респонденти також зазначають, що будівлю суду легко знайти (середній бал – 4,4), створені умови для зручного паркування автомобілів (середній бал – 4,7) та легко діставатися громадським транспортом (середній бал – 4,0).
Відносно гірше в суді забезпечується реалізація вимог повноти та ясності інформації, що пов’язано з нестачею зразків документів (заяв, клопотань тощо) (середній бал – 3,0), незручним розташуванням інформаційних стендів (середній бал – 3,6), неповною інформацією щодо правил допуску в суд та перебування в ньому (середній бал – 3,7), а також недостатньою інформацією щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізитів і розмірів платежів (середній бал – 3,8). Водночас респонденти повною мірою задоволені інформацією щодо справ, що призначені до розгляду (середній бал – 4,5).
Крім того, відвідувачі вказують на неналежний рівень облаштування суду для користування його послугами людьми з обмеженими можливостями (середній бал – 1,7), низькою можливість відвідувачів суду дозволити собі витрати на послуги адвоката чи юрист-консультанта (середній бал – 3,2), нестачу зручних місць для очікування та оформлення документів (середній бал – 3,3), а також невраховування побажань громадян при призначенні дня та часу засідання (середній бал – 3,4).
На рис. 1.16. проілюстровано, в яких напрямках має Підгаєцький районний суд Тернопільської області удосконалювати свою роботу, аби мати найвищі в області оцінки якості за основними вимірами.
Рис.1.16. Якість роботи Підгаєцького районного суду Тернопільської області за основними вимірами
(середнє значення за 5-бальною шкалою)
Серед зауважень щодо повноти та ясності інформації відвідувачі Підгаєцького районного суду Тернопільської області зазначили, зокрема, такі: «розмістити взірці заяв на стендах», «публічність, доступність інформації», «повісити інформацію щодо порядку сплати судових зборів і мита», розмістити на інформаційних стендах схему розташування кабінетів», забезпечити повноту наповнення інформаційних стендів».
Серед інших зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Підгаєцького районного суду Тернопільської області, які додатково вписали на вільних лінійованих полях анкети окремі відвідувачі, трапляються такі: «поставити пандуси для інвалідів»; «збільшити кількість місць для очікування»; «забезпечити вільний доступ до Інтернету»; «розглядати справи в режимі відео конференції»; «підвищити оперативність розгляду судових справ»; «покращити ставлення працівників суду до простих людей»; «підвищити якість роботи працівників апарату та відповідальність суддів».